118100 och Religion

Hej random rockers. Skön helg vill jag först säga! Mer sådana i framtiden tycker jag, ganska vuxen helg på nått sätt!(fasst jag vill inte bli vuxen heller, aldrig..) Lördagen var en trevlig dag, spelade in musikvideo på valla från 11 till 19, blev ganska seg efter det faktist.. Men videon verkar bli kanon bra iaf! Och det är ju kul! Efter musikvideo inspelningen drog jag till Petra och Rikard, det blev en klassisker! Mötte rikard i dörren och han säger "aa tja fan, hur fan är läget?" -Jodå, det rullar själv? svarar jag. Rikard säger "Jofan det är lugnt, ska du ha en bärs eller?" och jag svarar "ja tack, det vore as schysst." Sen satt vi där o drack pilsner och hade det allmänt grabbigt trevligt.. Frida och Stina anländer senare också vilket var trevligt! Idag (söndag) har jag jobbat hela dagen, ganska jäsigt. Jag och anton skickade frågor till 118100 och frågade lite grejer, här kommer svaren vilket jag är VÄLDIGT GLAD OCH STOLT ÖVER!! 1:a fråga - Vem är Olle Karvonen Svar: Olle Karvonen är en skicklig musiker från Falun som kommer göra vad som helst för att nå till toppen av sin musik karriér! 2:a fråga - Vem spelar trummor i falubandet diploma? Svar: Falubandet Diploma är lyckligt begåvade med Olle Karvonen på trummor. Ett band som jobbar hårt och är värda all framgång! Lycka till med nya skivan hälsar 118100. Såndära är COOLT på riktigt tycker jag, eller är det någon som jag känner som sitter o jobbar där? Jaja, nog snackat om mitt starka ego, som blev ännu starkare idag! ;) Just nu sitter jag o pluggar religion, ganska intressant faktist! Jag ska prata etik o moral imorgon inför våran klass. Jag ska ta upp ämnet om homusexuellas rätt att adoptera barn. Hittade lite årtal om homusexualltitet (stavade nog brutalt fel där..) i sverige.. Kolla hännä! 1944 avkriminaliserades homosexualitet i Sverige 1950 bildades RFSL 1979 ströks homosexualitet ur Socialstyrelsens sjukdomsklassifikation 1987 infördes i brottsbalken ett förbud mot att diskriminera homosexuella 1995 infördes Partnerskapslagen Det visste jag faktist inte om! Sist vill jag tipsa om plattorna som låter mest ur mina högtalare just nu! 1:a Black Stone Cherry - Black Stone Cherry (2006) 2:a Meshuggah - None (1994) 3:a Ace Frehley - Ace Frehley (1978) Godnatt och Sovgott! Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0